Přihlášení

Interes

Rychlý kontakt

Patricie Twardowska
tel 606 181 970
projektinteres@phil.muni.cz

Mentoring

Jak probíhá mentoring?

1 Přečtěte si příručku

Stáhněte si příručku, v níž se dozvíte vše potřebné.

2 Vyberte si aktivitu, která vám vyhovuje

Kdykoli vyplňte dotazník, do pěti dnů se vám ozveme.

3 Zapojte se,

abyste získali přesně to, co v dané chvíli pro svou práci učitele potřebujete. Momentálně mentorujeme zejména individuálně na jednotlivých školách..

Digifolio Michala Černého: Tablet v rukou učitele
Podívejte se na výběr videí, která se točí kolem témat mentoringu. otevřít digifolio →

Webináře

Každý webinář je tvořen na míru Vašim potřebám — podívejte se na popisy a napište nám, co právě Vás zajímá.

Jak s tabletem promítat

Webinář proběhl 26. 8.
Záznam webináře.

Co přináší Windows10

Webinář proběhl 26. 8.
Záznam webináře.

Jak nakupovat aplikace - PONDĚLÍ 19:30

Webinář proběhl 4. 5.

Online konzultace - speciál

Webinář proběhl 21. 4.

Práce s aplikací Google disk

Webinář proběhl 14. 4.

Bezpečnost na internetu

Webinář proběhl 31. 3.
Záznam webináře.

Dobré zdroje pro učitele

Webinář proběhl 12. 3.
Záznam webináře.

E-portfolio učitele

Webinář proběhl 12. 3.
Záznam webináře.


Učitel a jeho tablet

Individualizované webináře v KA 03 Mentoring, 11. a 12. března 2015

Program — středa 11. března

Webinářová místnost (stage) A
16:00 Ondřej Neumajer Desatero pro ředitele, jejichž učitelé dostali do ruky tablety vstoupit do webinářové místnosti A

Program — čtvrtek 12. března

Webináře trvají 40 minut, po každém následuje pětiminutová přestávka.

Webinářová místnost (stage) A Webinářová místnost (stage) B
14:30 Jiří Bilík Propojování tabletů se zobrazovacím zařízením vstoupit do webinářové místnosti B
14:45 Jan Zikuška KPI aneb příklad otvírání univerzity k učitelům vstoupit do webinářové místnosti A
15:15 Káča Hořavová Didaktika zapojení několika tabletů do výuky vstoupit do webinářové místnosti B
15:30 Dan Lessner Dobré zdroje pro učitele vstoupit do webinářové místnosti A
16:00 Radka Nedbalová Učitel a jeho kompetence kurátora vstoupit do webinářové místnosti B
16:15 Anna Šlechtová Didaktické využití nástrojů napříč přírodovědnými předměty vstoupit do webinářové místnosti A
16:45 Michal Černý Nástroje pro práci pedagoga vstoupit do webinářové místnosti B
17:00 Pavlína Mazáčová Univerzita nabízí otevřené vzdělávací zdroje vstoupit do webinářové místnosti A
17:30 Jan Berki Jak učit děti na prvním stupni pracovat s internetem vstoupit do webinářové místnosti B
17:45 David Yilma Využití základních aplikací ve škole vstoupit do webinářové místnosti A
18:30 Josef Mach Práce s elektronickým portfoliem učitele vstoupit do webinářové místnosti A
19:15 Slavnostní ukončení překvapením: Poselství závěrem! vstoupit do webinářové místnosti A

Kontaktní osoba pro mentoring

V případě potřeby kontaktujte Káču Hořavovou.
Tel.: 604 973 060, e-mail kaca.hor@gmail.com.


Aktivity

Základní stupeň Nabídkový stupeň Rozšířený stupeň
Videovazba Využijte například tablet a natočte na kameru v něm jednu svou hodinu s technologiemi. Tu pak nahrajte na youtube (pod svým jménem a svým založeným účtem) a nechte jako soukromou, přístupnou pro ty, co mají přímý odkaz. Nezapomeňte do popisu videa vyplnit cíle a téma hodiny. Odkaz pošlete mailem nebo nasdílejte Káče Hořavové (kaca.hor@gmail.com). Ta Vám zajistí zpětnou vazbu na Vaši hodinu od několika dalších učitelů. Získáte tak další učitelský pohled na výukové situace. Učitelská zpětná vazba - Z ojte se do zpětné vazby ostatním učitelům na jejich hodiny natočené na videu. Soukromá videa budou zpřístupněna pouze Vám, přihlásíte-li se do aktivity v dotazníku. Očekává se, že do cca 14 dnů vyplníte jednoduchý dotazník, kterým učiteli na videu poskytnete cenné rady kolegy. Rozbor videovazby Požádejte o hlubší rozbor hodiny, kterou jste odučil a natočil na video. Dejte nám vědět přes dotazník a my Vám zprostředkujeme zpětnou vazbu od některého univerzitního pedagoga.
Technická konzultace Nabízíme vaší škole v průběhu projektu konzultace k technickým tématům. Část z nich již proběhla, ale je možné zažádat o další. Uveďte požadavek na tuto aktivitu v dotazníku. Nabídka technické konzultace - áte dobrého ajťáka? Najděte cestu, jak jeho spoluprací podpořit i školy v okolí. Nabídku můžete uvést v dotazníku, pomůžeme vám dohodnout se s konkrétní školou či najít nějakou, která technickou podporu ráda využije. Technická podpora Řešíte nějaký větší technický problém a potřebujete větší podporu? Napište nám to do dotazníku, dohodneme se společně na možnostech a řešení s týmem projektu Interes.
Online konzultace Zažádejte si přes dotazník o online konzultaci, popište, čeho by se měla týkat, dodáme Vám mentora a společně dohodneme termín. Nabídka oborové konzultace - áte šikovného učitele, který dobře pracuje s technologiemi? Dejte nám o tom v dotazníku vědět a my jeho konzultační služby budeme inzerovat mezi ostatní školy. Osobní konzutace s náslechem - ožádejte o náslech a konzultaci od některého mentora. Pro tuto aktivitu bude dobré, pokud se spojíte i s dalšími pedagogy z vaší školy, abychom nejezdili jen za Vámi. Součástí náslechu je i následný rozbor a diskuse nad využitím technologií a didaktických prostředků ve výuce.
Individuální webinář - P s dotazník zvolte téma, kterým byste se chtěli v rámci webináře zabývat. Týden před webinářem bude otevřeno diskusní fórum na webu interes.kisk.cz/mentoring , kam zadejte alespoň jednu diskusní otázku k tématu pod svým jménem. Ve správný čas se dostavte na webinář (tyto webináře pro zapojení do aktivity není možné sledovat ze záznamu, je nutná Vaše virtuální a aktivní účast v čas webináře). Nabídka webináře - te vlastní odborníky, kteří by chtěli zrealizovat webinář? Napište nám o tom přes dotazník, dohodneme se společně na dalším postupu. Objednané školení na míru - M e jako učitelský sbor zájem o některé téma a nestačí vám webináře? Jste-li malotřídka, spojte se s nějakou jinou školou a ve chvíli, kdy vás bude alespoň 8 k vám rádi přijedeme a seminář na dané téma s následnou širokou diskusí uskutečníme. Zájem a otázky k tématu prosíme uveďte do dotazníku.
Učitelský pár - dil by se Vám kolega, se kterým byste sdíleli své oborové a didaktické zkušenosti s tablety i celou výukou? Napište tuto poptávku do dotazníku, pomůžeme Vám jej najít. Učitelský pár - aňte se součástí učitelského páru a podporujte se navzájem s dalším kolegou. Stačí o tom napsat do dotazníku. Koučing pro učitele - ožádejte o dlouhodobější podporu ze strany mentorů. Vyplňte dotazník a my Vás zkontaktujeme s mentorem, který se Vám bude individuáně věnovat podle Vašich potřeb a možností, online i naživo. Pro tuto aktivitu se můžete i sdružit do skupin a o podporu požádat ve dvojici či trojici, zejména máte-li podobný zájem či problémy.
Účast na konferenci - účastněte se online konference 5.5., kterou pro Vás pořádá Masarykova univerzita a tým projektu Interes. Máte možnost vybírat z široké palety témat a přednášejících, abyste našli přesně to, co Vás posune dál. Příspěvek na konferencí - V žijte online konferenci a její paralelní učitelskou scénu. Vystupte se svým příspěvkem v libovolné dohodnuté délce a na libovolné téma. O svém zájmu nás prosím informujte přes dotazník. Kurzy e-learningu Absolvujte e-learningové kurzy z pohodlí domova. Tým Interes pro Vás nyní chystá e-learningovou nabídku k obecné i oborové didaktice, práci s tablety i např. k profilu Škola21. Vybírejte na <a href="http://www.kurzy.knihovna.cz">kurzy.knihovna.cz</a>.
Inspirace: Jaká je naše škola - točte svou školu na kameru. Využijte děti nebo si z toho udělejte učitelský projekt, to je na vás. Cílem je představit svou školu a inspirovat ostatní různými nápady, náměty a zajímavostmi. Pro zájem o zapojení do aktivity ji zvolte v dotazníku.

Příručka k mentoringu

Mentoring je tu pro Vás jako nabídka adresné podpory, kterou můžete buď přijímat nebo dávat. V ideálním případě obojí. Stačí si začít vybírat z naší široké nabídky. Stáhnout příručku.

Dotazník k mentoringu

Máte zájem o mentoring? Kdykoli vyplňte dotazník a my vám dáme do 5 dnů vědět a dohodneme se konkrétně. Děkujeme za spolupráci a těšíme se na společnou aktivitu.