Newsletter číslo 11
30. leden 2015
Klíčová aktivita 03 – Mentoring
Naplno se rozběhla příprava další klíčové aktivity projektu – Mentoringu. Tato klíčová aktivita přinese partnerským školám možnosti zapojit se do různých typů vzdělávání konkrétní škole na míru. Nejvíce je tato klíčová aktivita provázána s klíčovou aktivitou 07 – Využití dotykových zařízení v oborových didaktikách – kterou má projektový tým podpořenu akreditovanými kurzy DVPP. Garantkou mentoringu projektu je Mgr. Kateřina Hořavová.
Webinář – Co je to mentoring a jek ho využít pro potřebu rozvoje školy
Máte tablet, ale rádi byste se naučili vhodně jej integrovat do výuky a nenechávat jej jen doma? Zkuste MENTORINGOVÉ WEBINÁŘE. Chybí Vám kolega ve Vašem oboru, se kterým byste sdíleli své zkušenosti a omyly učitele? Využijte MENTORINGOVÝ UČITELSKÝ PÁR. Potřebujete vyřešit problém s dalším technickým rozvojem školy? Dáme Vám MENTORINGOVOU KONZULTACI. Tyto a další možnosti individuální podpory pro učitele i školy projektu INTERES najdete v KLÍČOVÉ AKTIVITĚ MENTORING.
- Termín a čas: čtvrtek 29. 1. 2015, 14 – 15 h nebo později ze záznamu* Lektorka: Mgr. Kateřina Hořavová
- Vstup do webinářové místnosti: jako host connect.cesnet.cz/mu-ff-kisk-interes
Efektivní využívání interaktivních tabulí ve výuce
Opakovanou vzdělávací potřebou partnerských škol je v evaluačních dotaznících k seminářům potřeba zlepšit své dovednosti v práci s interaktivní tabulí. Proto bychom vám a učitelům v rámci klíčové aktivity 03 Mentoring rádi nabídli vzdělávací seminář na téma Využívání interaktivních tabulí Smartboard a Activeboard ve výuce. Předpokládaný termín semináře je v týdnu 23. 2. – 27. 2. 2015 v odpoledních hodinách ve škole, která bude lokálně dostupná pro širší skupinu učitelů a bude ochotná poskytnout pro vzdělávací aktivitu prostor. Přesné určení data a místa semináře se bude odvíjet od vašeho zájmu a preferencí.
Prosíme zájemce, aby co nejdříve emailem kontaktovali Mgr. Marii Indrákovou na adrese indrakova@phil.muni.cz a ve zprávě uvedli předpokládaný počet učitelů za školu, preferovaný termín konání a typ tabule, kterou ve škole používají.
Koordinátor ICT
Už dříve avizovaný Kurz koordinátora a metodika ICT, akreditovaný v rámci DVPP, bude od února 2015 realizován kombinovanou formou. Prezenční setkání se uskuteční (v jarním semestru) v těchto termínech:
- Sobota 28. 2. 9:10–14:05 h
- Sobota 14. 3. 9:10–14:05 h
- Sobota 28. 3. 9:10–14:05 h* Sobota 11. 4. 9:10–14:05 h* Sobota 25. 4. 9:10–14:05 h
- Sobota 16. 5. 9:10–14:05 h.
Vedle prezenčních setkání bude každý týden otevřen jeden e-learninový modul na portále kurzy.knihovna.cz. Jarní část kurzu bude zakončena obhajobou projektu. Přihlašovat se můžete přes Mgr. Marii Indrákovou, za kurz je odborně zodpovědný Mgr. Michal Černý. Absolvent kurzu, který se zúčastní také podzimní části kurzu (čítající devět setkání), obdrží certifikát pro výkon specializované pozice Koordinátora ICT (při splnění všech zákonných podmínek, jako je vzdělání a praxe). Na prezenčních setkáních se očekává 50% účast studujícího. Cena za kurz byla stanovena na 5000 Kč za oba semestry pro pedagogy podpořené v rámci projektu Interes a na 10 000 Kč pro další zájemce. Kurz je otevřený všem, můžete do něj pozvat své kolegy. Čekáme na otevření nabídky kurzu v Obchodním centru Masarykovy univerzity, v sekci Celoživotní vzdělávání - is.muni.cz/obchod/. Podrobné instrukce k nákupu kurzu budou ředitelům partnerských škol zaslány mailem, jakmile se kurz v Obchodním centru objeví.
Administrativa - činnosti projektových koordinátorů v partnerských školách
Přinášíme vám seznam DALŠÍCH činností koordinátorů partnerských škol, které mohou být vykonávány v následujícím období – vedle již probíhajících a pravidelně se opakujících:
- Koordinace přípravy veřejné zakázky či poptávkového řízení* Komunikace s ICT techniky projektového týmu kvůli technické specifikaci wifi* Studium technické dokumentace týkající se řešení wifi ve škole* Komunikace / konzultace s garantem oborových didaktik kvůli přípravě KA 03 v partnerské škole
- Komunikace/ konzultace s garantem oborových didaktik kvůli realizaci KA 03 v partnerské škole* Komunikace / konzultace s koordinátorem odborných aktivit kvůli přípravě KA 05* Komunikace / konzultace s koordinátorem odborných aktivit kvůli realizaci KA 05* Komunikace / konzultace s koordinátorem odborných aktivit kvůli přípravě KA 06* Komunikace / konzultace s koordinátorem odborných aktivit kvůli realizaci KA 06* Komunikace se zapojenými učiteli partnerské školy kvůli specifikaci vzdělávacích potřeb v další fázi projektu
E-learningový kurz
Pro zájemce z partnerských kol je otevřen nový kurz - Autorský zákon v kontextu školního prostředí, a to na adrese kurzy.knihovna.cz/course/view.php?id=80. Kurz připravil Mgr. Václav Stupka z Právnické fakulty MU, jedná se o součást klíčové aktivity 05.
Druhý kurz k této klíčové aktivitě je připravován stejným autorem na téma Legislativní a etické zázemí při využívání ICT a měl by být otevřen od příštího týdne. V příštím newsletteru vás o otevření kurzu a adrese pro přístup budeme informovat.
Připravované webináře
V únoru pro vás připravujeme další webináře, tentokrát s právní tematikou mířící do školního prostředí. Webináře jsou otevřené vašim dotazům, můžete je posílat předem PhDr. Pavle Kovářové na adresu kovarova@phil.muni.cz.
Autorská díla na internetu
- Termín: 12. 2. 2015, 14 – 15 h (příprava od 13.30)* Lektor: Mgr. Václav Stupka
- Webinář se bude věnovat problematice nakládání s autorskými díly v prostředí internetu. Především jak je lze správně zveřejňovat a jak lze autorská díla z internetu stahovaná dále využívat v souladu s úpravou autorského práva. Pozornost bude zaměřena především na autorská díla, která jsou využívána ve školách a při výuce.
Trestné činy na internetu
- Termín: 19. 2. 201, 14 – 15 h (příprava od 13.30)
- Lektor: Mgr. Václav Stupka
- Na webináři budou představeny nejčastější aktivity na internetu, které mohou být kvalifikovány jako trestná činnost. Webinář bude zaměřen především na ty aktivity, které často na internetu „provádějí“ žáci základních a středních škol.