Informatické myšlení a technologie napříč předměty
Dan Lessner se zaměří na účelné zapojení technologií napříč předměty na druhém stupni. V druhém plánu přitom představí informatické myšlení a jeho přínosy z pohledu neinformatických předmětů. Sám o připravovaném webináři říká: "Ukážeme si několik příkladů konkrétních aktivit a rozebereme, v čem spočívá jejich přínos pro ten který předmět i pro informatické myšlení."
Na programu je vyhledávání informací, Wikipedie a co může školák udělat (když ho k tomu učitel dovede), aby z ní neopsal nějaký nesmysl. Pečlivá práce jej pak snadno zavede na cizojazyčné zdroje a tím i ke strojovému překladu. I ten má však svá úskalí, se kterými je třeba počítat. Nakonec prozkoumáme didaktický význam hry "myslím si zvíře/panovníka/číslo/stát/..." a možnosti, jak jej podpořit vhodnou aplikací.