Newsletter číslo 12
4. únor 2015
Kurz Koordinátor ICT
V obchodním centru Masarykovy univerzity je už pro Vás otevřen k prodeji akreditovaný kurz Koordinátor ICT. Najdete ho po rozkliknutí odkazu http://is.muni.cz/obchod/baleni/84121.
Vzhledem k velké administrativní zátěži pracovníků Informačního systému MU v kurzu zatím není doplněno datum posledního prezenčního setkání jarního semestru – 16. 5. Technikům IS byla poslána urgence.
Platbu, která je zároveň přihláškou do kurzu, provedete přímo v Informačním systému – po rozkliknutí odkazu se posunete do spodní části stránky a tam se objeví nákupní košík.
Na košík kliknete a poté se pod košíkem o jedno číslo zmenší zbývající kapacita.
Přejdete do horní části dokumentu a vpravo budete mít opět ikonu s nákupním košíkem.
Když ji rozkliknete, objeví se Vám obsah Vašeho nákupního košíku:
Vpravo najdete šipku se slovem Objednat – opět rozkliknete.
Poté se objeví rozcestník, kde začnete vyplňovat různé údaje související s objednávkou a platbou.
Vyberete jednu z možností podle toho, zda jste už nějaký kurz přes MU v Obchodním centru platili, zda máte UČO jakožto bývalý student Masarykovy univerzity nebo zda jste v Informačním systému MU poprvé…
Poté budete postupovat po jednotlivých krocích ve vyplňování formuláře, postup je návodný, neměl by Vám činit žádnou obtíž. V případě nejasností se prosím obraťte na garanta kurzu Mgr. Michala Černého – mcerny@phil.muni.cz.
Efektivní využívání interaktivních tabulí ve výuce – opakovaná informace
Opakovanou vzdělávací potřebou partnerských škol je v evaluačních dotaznících k seminářům potřeba zlepšit své dovednosti v práci s interaktivní tabulí. Proto bychom vám a učitelům v rámci klíčové aktivity 03 Mentoring rádi nabídli vzdělávací seminář na téma Využívání interaktivních tabulí Smartboard a Activeboard ve výuce. Předpokládaný termín semináře je v týdnu 23. 2. – 27. 2. 2015 v odpoledních hodinách ve škole, která bude lokálně dostupná pro širší skupinu učitelů a bude ochotná poskytnout pro vzdělávací aktivitu prostor. Přesné určení data a místa semináře se bude odvíjet od vašeho zájmu a preferencí.
Prosíme zájemce, aby co nejdříve emailem kontaktovali Mgr. Marii Indrákovou na adrese indrakova@phil.muni.cz a ve zprávě uvedli předpokládaný počet učitelů za školu, preferovaný termín konání a typ tabule, kterou ve škole používají.
Administrativa – činnosti projektových koordinátorů v partnerských školách
K seznamu činností koordinátorů partnerských škol, které mohou být vykonávány v následujícím období – vedle již probíhajících a pravidelně se opakujících – můžete přidat ještě např. ty, které souvisejí se semináři konanými ve Vaší škole:
- Příprava (učebny) a koordinace semináře „Co už máme“ ke KA 05* Příprava (učebny) a koordinace semináře „Vize a jejich realizace“ ke KA 06
Připravované webináře — AKTUÁLNĚ
V únoru pro vás připravujeme další webináře. Aktuálně jsme zařadili webinář na velmi důležité téma, a to na téma účtů v dotykových zařízeních, která postupně z projektu pořizujete.
Nastavování a správa účtů v zařízeních různých operačních systémů
- Termín: čtvrtek 5. 2. 2015 od 14:00 do 15:00 (s přípravou od 13.30)* Lektor: Mgr. Michal Černý
- Vstup do webinářové místnosti: jako obvykle: connect.cesnet.cz/mu-ff-kisk-interes/* Jak nastavit uživatelské účty u zařízení pod Windows či Android? Jak pracovat s osobními účty učitelů, kdy zakládat školní nebo univerzální účty? Jaké jsou výhody a nevýhody různých přístupů? To jsou jen některé otázky, na které budeme společně hledat odpověď.
Další připravované webináře – opakovaná informace
Nachystali jsme pro vás webináře s právní tematikou mířící do školního prostředí. Webináře jsou otevřené vašim dotazům, můžete je posílat předem PhDr. Pavle Kovářové na adresu kovarova@phil.muni.cz.
Autorská díla na internetu
- Termín: 12. 2. 2015, 14 – 15 h (příprava od 13.30) - Lektor: Mgr. Václav Stupka
- Vstup do webinářové místnosti: jako obvykle: connect.cesnet.cz/mu-ff-kisk-interes/
- Webinář se bude věnovat problematice nakládání s autorskými díly v prostředí internetu. Především jak je lze správně zveřejňovat a jak lze autorská díla z internetu stahovaná dále využívat v souladu s úpravou autorského práva. Pozornost bude zaměřena především na autorská díla, která jsou využívána ve školách a při výuce.
Trestné činy na internetu
- Termín: 19. 2. 201, 14 – 15 h (příprava od 13.30)
- Lektor: Mgr. Václav Stupka
- Vstup do webinářové místnosti: jako obvykle: connect.cesnet.cz/mu-ff-kisk-interes/
- Na webináři budou představeny nejčastější aktivity na internetu, které mohou být kvalifikovány jako trestná činnost. Webinář bude zaměřen především na ty aktivity, které často na internetu „provádějí“ žáci základních a středních škol.
Klíčová aktivita 03 – Mentoring
Naplno se rozběhla třetí klíčová aktivita projektu – Mentoringu. Tato klíčová aktivita je částečně organizována přes projektový web, kde jsou pro pedagogy připraveny důležité informace - http://interes.kisk.cz/mentoring. Všichni v projektu zapojení pedagogové budou mít možnost vyplnit krátký dotazník a přihlásit se k některé ze vzdělávacích nabídek této klíčové aktivity. Věříme, že mentoring přinese partnerským školám možnosti zapojit se do různých typů vzdělávání konkrétní škole na míru. Nejvíce je mentoring provázán s klíčovou aktivitou 07 – Využití dotykových zařízení v oborových didaktikách – kterou má projektový tým podpořenu akreditovanými kurzy DVPP.
Garantkou mentoringu je v projektu Mgr. Kateřina Hořavová.
Archivace dokumentů
V souvislosti s postupujícím projektem a zvětšujícím se množstvím projektových dokumentů vás prosíme, abyste prováděli pravidelnou archivaci veškeré dokumentace související s vaší partnerskou účastí v projektu INTERES. Pravidelná archivace usnadní dokladování dokumentů především do monitorovacích zpráv. Zároveň je třeba dlouhodobě archivovat vaše „partnerské“ dokumenty ve shodě s legislativou EU, nevyhazujte tedy prosím nic, co už máte doloženo v monitorovací zprávě.